Hub novinky
PPC
Sklik Branding: Výkonný reklamní formát pro budování značky
Pomocí online reklamy můžete nejen oslovit zákazníky, ale také úspěšně budovat povědomí o vaší značce. Obzvláště skvělým prostředkem na posílení povědomí o značce může být prémiový reklamní formát Sklik Branding. Tento formát je ideálním řešením pro firmy, které chtějí kombinovat vizuální atraktivitu s vysokým dosahem. V čem spočívá jeho síla a jak ho využít co nejlépe?
Co je Sklik Branding?
Branding je vysoce vizuální velkoplošný formát PPC reklamy, který zabírá velkou část plochy na obsahových webech. Aktuálně je Branding možné zobrazit na více než 100 webech z obsahové sítě Seznam. Jedná se o prestižní a hojně navštěvované weby jako jsou například novinky.cz, sport.cz, prozeny.cz a mnoho dalších.
Díky své výraznosti je Branding vhodný právě pro kampaně, které mají za cíl zvýšit povědomí o značce. Je tedy ideální například pro uvedení nového produktu, představení sezónní kampaně, akcí související s brandovými milníky apod.
Co se týče platebního modelu, doporučuje se pro Branding používat pouze kampaně s nastavením platby za tisíc zobrazení (CPT). Výše CPT se pohybuje od 120 Kč až do 250 Kč. Obzvláště pak v hlavní sezóně se cena pohybuje od 150 Kč výše.
4 hlavní důvody, proč zvolit Sklik Branding
- Maximální viditelnost – Branding se zobrazuje na velké ploše kolem hlavního obsahu stránky a upoutá tak na sebe pozornost ve chvíli, kdy uživatel vstoupí na web.
- Silný vliv na brand – díky velikosti reklamy si uživatel vaši značku snáz zapamatuje. CTR je u Brandingu sice mírně nižší, ale pozitivní vliv na brand se projeví ve zvýšení organické návštěvnosti nebo vyšším CTR brandových vyhledávacích kampaní.
- Flexibilní formát – Branding umožňuje komunikovat své sdělení pomocí bohatého vizuálního zážitku, ať už se jedná o grafiku, video nebo interaktivní obsah a dokáže tak vtáhnout publikum do příběhu vaší značky.
- Kvalitní cílení a retargeting – stejně jako jiné reklamní formáty, také Branding dokáže cílit na konkrétní publikum a oslovit tak správné lidi na správném místě.
I když bývá Branding tradičně dostupný pouze v rámci přímého nákupu, Seznam jej nabízí také v Skliku. Výhoda použití v Skliku je možnost využít detailnější cílení nebo retargeting.
Sklik retargeting
Sklik Branding je možné propojit s funkcí retargetingu, což vám umožní oslovit ty uživatele, kteří s vaší značkou už dříve přišli do kontaktu. Retargeting se zaměřuje na ty, kteří o vaší značce už vědí. Můžou to být lidé, kteří si prohlíželi konkrétní produkty, ale nedokončili nákup, nebo ti, kteří navštívili váš web, aniž by provedli jinou akci. Tento přístup zvyšuje pravděpodobnost konverze, protože cílíte na uživatele, kteří jsou již do určité míry angažovaní.
Jak na úspěšnou Branding kampaň?
Ponechte své sdělení co nejjednodušší, vsaďte na vizuální prvky a barvy, které budou rezonovat s vaším cílovým publikem. Po grafické stránce je dobré zaměřit se na horní část a také na boční části, které jsou viditelné při scrollování. Při tvorbě Branding reklamy je třeba se řídit pravidly a technickými specifikacemi pro tento formát.
Pravidla pro Seznam branding
Branding v Skliku musí splňovat obecná pravidla pro inzerci a tvorbu reklamních formátů společnosti Seznam.cz. Před zahájením inzerce se ujistěte, zda nepropagujete nepovolený obsah. Podporované formáty jsou JPG, PNG a GIF, vše s maximální velikostí 500 kB a rozměry 2000×1400 px. Hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366×720 px, přičemž mimo tento prostor nesmí zasahovat texty ani logotypy.
Grafika by měla pokrýt celý obrázek o rozměrech 2000×1400 px, včetně části, která bude zakryta obsahem stránky. Pokud chcete zakrytý prostor vyplnit barvou (obvykle bílou nebo černou), je nutné ponechat alespoň 100 px ochranné zóny od okraje směrem dovnitř.
Obrázek nesmí být průhledný a text nesmí zabírat více než polovinu viditelné plochy. Správné umístění lze ověřit nástrojem pro kontrolu viditelných oblastí.
Vytvoření grafiky pro Sklik Branding se může zdát jako výzva, ale jedná se o formát, přináší skvělé výsledky a pomůže vaší značce vyniknout. Pokud vás tento formát zaujal a potřebujete pomoc s vytvořením kampaně včetně grafických podkladů, neváhejte nás kontaktovat.