Hub novinky

Automatizace v e-mail marketingu: Jak prodávat na autopilota?

Kolik peněz vám denně utíká jen proto, že s vašimi zákazníky nekomunikujete v ten správný okamžik? Automatizace v e-mail marketingu představují způsob, jak zákazníky oslovit přesně tehdy, když to má největší efekt. A to nejlepší? Správně nastavená automatizace běží sama a vy se nemusíte o nic starat. 

Co je emailingová automatizace?

Automatizace v e-mailingu znamená, že e-maily se odesílají samy například podle toho, co zákazník udělal nebo naopak neudělal a dalších informací, které o něm máte. 

  • Nedokončil nákup? Připomeňte se mu.
  • Přihlásil se k odběru novinek? Poděkujte mu a dejte mu první tipy.
  • Dlouho u vás nenakoupil? Ozvěte se mu s nabídkou, která ho vrátí zpět.
  • Slaví svátek? Popřejte a motivujte k nákupu slevou jen pro něj. 

Scénářů, se kterými můžete v automatizovaných e-mailech pracovat je opravdu nespočet. Každý zákazník navíc dostane přesně to, co pro něj dává smysl a vy přitom nemusíte dělat nic navíc. Stačí pouze automatizace správně nastavit. 

Email marketing je stále jeden z nejsilnějších prodejních kanálů a automatizace jsou jako pomyslná třešnička na dortu toho, co moderní nástroje pro e-mail marketing nabízejí.

  • Ušetří vám čas, energii i peníze
  • Vrátí vám zákazníky, kteří by jinak odešli.
  • Pomáhají budovat vztah s vašimi zákazníky.

Připomeňte se vašim zákazníkům v ten správný čas a zvyšte počet objednávek. Jak na to?

Nastavení automatizací

Nastavení automatizací může být pro laika oříšek. Kromě znalosti nástrojů je potřeba také promyslet scénáře, které budou dávat největší smysl pro vaše podnikání a napojit databáze kontaktů. V neposlední řadě jsou také  automatizované e-maily vaší vizitkou a měly by být po grafické i textové stránce v souladu s vaším brandem.

A přesně tady spousta firem často narazí. Komplexnost nastavení automatizací je odradí natolik, že to buď odloží na někdy jindy nebo nastaví automatizace jen “napůl” a ty pak nepřináší očekávané výsledky.

Automatizované e-maily bez starostí

Pro naše klienty proto tvoříme nejen pravidelné e-mail kampaně, ale také:

  • Vymyslíme, jaké automatizace pro vás dávají smysl (od opuštěného košíku po retenční kampaně).
  • Nastavíme je ve vašem e-mailingovém nástroji tak, aby běžely samy a bez chyb.
  • Připravíme texty a design, které prodávají a přitom nepůsobí “roboticky”.
  • Sledujeme výsledky a ladíme detaily.

Představte si…kolik zákazníků byste získali zpět, kdyby se každý opuštěný košík sám připomněl?

Které e-mailové automatizace váš e-shop potřebuje?

Automatizace jsou jako obchodník, který pracuje 24/7. Chtěli byste mít takového ve svém týmu? Podívejte se, jaké základní automatizace dávají opravdu smysl a měl by je mít každý e-shop.

1. Uvítací e-mail či celá uvítací série

První dojem rozhoduje. Když se někdo přihlásí k odběru nebo udělá první nákup, máte ideální příležitost ho nadchnout pro vaši značku i zboží. Poděkujte, představte sebe nebo svou značku. Pokud chcete, můžete nabídnout i malý bonus ve formě uvítací slevy či jin speciální nabídky. Díky péči od samého začátku získáte zákazníka, který se k vám bude rád vracet.

2. Opuštěný košík

Klasika, která funguje. Zákazník si něco vloží do košíku, ale nákup z nějakého důvodu nedokončí. Automatizovaný e-mail mu jemně připomene, že na něj jeho zboží čeká. Jednou nebo klidně i dvakrát v různých časových rozestupech. Můžete přidat i malou motivaci (sleva, doprava zdarma). I bez toho se ale spousta zákazníků vrátí a nákup dokončí.

Ukázka automatizace Opuštěný košík v nástroji Ecomail

3. Péče po nákupu

Nákupem to nekončí. Po doručení balíčku zákazníka potěší poděkování nebo tipy k použití produktu. Takový e-mail nejen posílí vztah, ale často přinese další prodej. Po čase od nákupu můžete také požádat zákazníky recenzi. 

4. Cross-sell

K mnoha produktům se pojí doplňky a příslušenství. Využijte toho. K botám nabídnete impregnaci, k mobilu kryt, k notebooku brašnu atd. Automatizovaný e-mail dokáže zákazníkovi navrhnout přesně to, co se mu může k jeho původnímu nákupu hodit.

5. Reaktivace zákazníků

Máte kontakty, které jsou dlouhodobě neaktivní? Nevyhazujte je. Určitě ne okamžitě. Automatizace jim připomene, že vám na nich záleží. Nejčastěji můžete takové zákazníky znovu dovést k nákupu například speciální nabídkou nebo slevou jen pro ně.

6. Narozeninové, sváteční nebo výroční e-maily

Malé gesto, velký efekt. Přání k narozeninám nebo svátku doplněné slevou na nákup dokáže zákazníky potěšit a motivovat k objednávce. Třeba si ke svému speciálnímu dni udělají radost zrovna něčím z vašeho obchodu.

Ukázka automatizace Svátek a narozeniny v nástroji Ecomail

7. Opakovaná spotřeba

Specifická kategorie automatizací určena pro zboží, které se obvykle kupuje opakovaně (žrádlo pro domácí mazlíčky, plenky atd.) Můžete tak určitý čas po nákupu připomenout zákazníkovi, jestli není čas doplnit zásoby. 

Tyto automatizace jsou základ a samozřejmě můžete nastavit i spoustu dalších, které vám budou pomáhat budovat vztah s vašimi zákazníky a zároveň zvyšovat konverze. 

Pokud chcete, aby vám e-maily vydělávaly, ozvěte se nám. Rádi se podíváme na to, co vám teď možná utíká a nastavíme automatizace tak, aby pracovaly za vás, i když zrovna spíte.