Hub novinky

Black Friday 2025: Jak připravit váš e-shop na největší nákupní událost roku

Černý pátek se blíží a pro e-shopy i obchodníky představuje obrovskou příležitost k růstu. Pokud ale chcete opravdu uspět, nestačí jen zlevnit produkty. Úspěch stojí na důkladné přípravě, chytrém marketingu i skvělé zákaznické zkušenosti. Co letos dělat, abyste z Black Friday vytěžili maximum a čemu se naopak vyhnout?

Podle analýzy karetních transakcí společnosti Dateio utratili Češi v listopadu 2024 o 52 % více než v říjnu 2024, přičemž e-shopy zažily meziroční nárůst tržeb o 13 %  a kamenné prodejny pouze o 2%. Všechna data naznačují, že e-commerce i fenomén Black Friday jsou stále na vzestupu. A o jaké zboží byl během Black Friday 2024 největší zájem? Nejvíce se prodávala móda, kde se obrat meziročně zvýšil o 3 %, ale velký zájem byl také o produkty pro domácnost, zahradu a o spotřební zboží. Elektronika se tentokrát umístila až na čtvrtém místě. Výrazný nárůst oproti předešlému roku pak zaznamenala online tržiště nabízející širokou škálu zboží.

Black Friday 2025 za:
0
dní
0
hodin
0
minut
0
sekund

Jak se připravit na Black Friday?

V období před Vánocemi zákazníci aktivně vyhledávají slevy a jsou připraveni utrácet. Konkurence je však obrovská a kdo se nepřipraví, snadno zapadne. Black Friday navíc už dávno není jen o jednom dni, ale  prodlužuje se na celý týden, nebo dokonce celý listopad. 

S Black Friday naplno startuje vánoční nákupní sezóna. Spousta lidí vyčkává Black Friday s nadějí, že pořídí vánoční dárky výhodně. Využijte příležitost.

1. Začněte s přípravou včas

Ideálně už v říjnu mějte hotový plán. Vyberte produkty do akce, připravte web, skladové zásoby a otestujte, jestli je váš web připraven na větší nápor objednávek. Výpadky nebo pomalé načítání mohou během nákupního šílenství znamenat velké ztráty.

2. Využijte data a personalizaci

Zákazníci oceňují doporučení na základě svých předchozích nákupů. Personalizace zvyšuje pravděpodobnost nákupu a zlepšuje zákaznickou zkušenost.

3. Vsaďte na email marketing

Pošlete například oznámení o akci několik dní předem. Využijte odpočet pro podpoření tzv. FOMO efektu nebo nabídněte možnost přednostního nákupu věrným zákazníkům. Nezapomeňte také na emailingové automatizace jako opuštěný košík, které pomůžou spoustě zákazníků dokončit nákup. 

3. Optimalizujte PPC kampaně

Úspěch PPC kampaní závisí na pečlivé přípravě a flexibilitě. Využijte také historická data k nastavení reklam a rozpočtů, vytvořte samostatné kampaně pro nejprodávanější produkty a během trvání akce průběžně sledujte výkon, abyste mohli rychle upravovat nabídky a maximalizovat návratnost investic.

Následně můžete analyzovat, které kampaně nebo klíčová slova fungovaly nejlépe a využít informace při přípravě vánočních kampaní. Sledujte, které produkty měly úspěch, odkud k vám přicházejí zákazníci a jaké kanály přinesly nejvyšší návratnost investic.

Také po grafické stránce by vaše reklamy měly vyniknout, nenechávejte nic náhodě, nejen na Black Friday nechcete působit amatérsky a nepřipraveně. 

4. Zaměřte se na chytrý remarketing

Neztrácejte zbytečně zákazníky, kteří o vaše zboží už projevili zájem. Využijte remarketing a připomeňte se reklamou těm, kteří například vložili zboží do košíku, ale nákup nedokončili. A nejen to. Pokud máte e-shop na Shoptetu a inzerujete na Seznamu, máme pro vás tajný návod, jak z retargetingu v sítí Sklik vytěžit maximum díky rozšířenému měření událostí. Dokážete tak zacílit na více akcí, které zákazníci provedli na vašem webu a dovést tak více zákazníků k úspěšnému nákupu. 

4. Buďte féroví a transparentní

Praktikám falešných slev odzvonilo. Ukažte původní cenu a komunikujte jasně. Zákazníci si pamatují, kdo je tahá za nos a kdo hraje fér.

5. Nepodceňujte zákaznickou zkušenost

Procenta dolů nejsou všechno. Rychlá doprava, jednoduché vrácení zboží a kvalitní podpora často rozhodují více než samotná sleva. Pokud bude vše v pořádku, zákazníci se k vám rádi vrátí nebo vás doporučí dál.

Black Friday 2025: Co dělat a nedělat

✔️
AI a automatizace - zefektivněte svou práci například pomocí chatbotů nebo emailových automatizací. Optimalizujte váš web také pro AI ve vyhledávačích.Plánování kampaní na poslední chvíli.
Dlouhodobé kampaně - čím dál více se Black Friday se rozšiřuje na Black Week, Cyber Monday a nebo dokonce celý měsíc. Masové slevy na celý sortiment - V listopadu se to slevami jen hemží, vynikněte. Lepší je pár silných taháků.
Podpořte slevy užitečným a zajímavým obsahem. Návody, nápady a tipy jsou přidaná hodnota, kterou můžete vašim zákazníkům nabídnout.Agresivní reklamy bez promyšleného cílení.

Ignorování mobilních uživatelů. Ujistěte se, že je váš e-shop rychlý, přehledný a intuitivní napříč všemi zařízeními.

Mějte na paměti, že Black Friday není sprint, ale maraton. Pokud vsadíte jen na slevy, splynete s davem. Postavte svou strategii na datech, personalizaci a zákaznické zkušenosti získáte nejen jednorázové tržby, ale i loajální zákazníky do budoucna.

Znáte Lipstick effect? Jedná se o ekonomický jev, kdy lidé v době finanční nejistoty častěji kupují menší a cenově dostupné luxusní produkty, které jim přinášejí pocit radosti. Během Black Friday se tento efekt projevuje zvýšeným zájmem o tzv. „dostupný luxus“, tedy kosmetiku, doplňky, menší elektroniku či jiné prémiové produkty ve slevě. Obchodníci toho mohou využít tak, že své kampaně postaví na emocích a ukážou zákazníkům, že si díky slevě mohou dopřát malou odměnu pro sebe a nezatíží tím svůj rozpočet.

Black Friday trendy pro rok 2025

  • Kromě toho, že se letos rozhodně vyplatí využít možnosti AI, je čím dál tím více kladen důraz také udržitelnost a etiku jako prodejní faktor. Zákazníci více sledují, jak a kde je produkt vyroben, jestli je ekologický, recyklovatelný atd. Počítají se tak ekologické způsoby balení a celková transparentnost firmy v tomto ohledu. 
  • Populární budou opět výhodné sady, dárkové sety, kombinované nabídky (produkt + služba, doplňky apod.).
  • Na vzestupu jsou také flexibilní platby. Stále více zákazníků využívá možnost nákupu na splátky nebo odložené platby a to i u menších částek, aby mohli lépe rozložit své výdaje a udržet si kontrolu nad rozpočtem.

Cyber Monday 2025 

Black Friday sice bývá pomyslným vrcholem nákupního šílenství, ale Cyber Monday mu šlape na paty. V roce 2025 připadá Cyber Monday na 1. prosince, tedy hned po Black Friday víkendu.

Zatímco BF se historicky zaměřoval spíše na kamenné obchody, Cyber Monday měl patřit čistě online světu. Dnes se rozdíly podstatně stírají, ale přesto představuje Cyber Monday příležitost, jak udržet vlnu zájmu a oslovit zákazníky. Neprezentujte jej proto jen jako pokračování Black Friday. Použijte nové vizuály, bannery, texty i e-mailovou komunikaci. Oslovíte tak možná i skupinu lidí, kteří jsou na všudypřítomný černý pátek už trochu “alergičtí”.

Chcete pomoci s přípravou na Black Friday 2025? Ozvěte se nám a společně postavíme PPC nebo emailingové kampaně, které přinesou výsledky. A nejen to. Můžeme se podívat na zoubek vašemu webu, abyste si mohli být jistí, že v nejvytíženější sezóně roku bude vše fungovat, jak má.