Hub novinky
PPC
Co chystá Seznam Sklik pro rok 2025
Jako Ověřená agentura Seznamu jsme byli pozváni na konferenci „Inspirace ze Seznamu: Jak zazářit v online světě?“, která se konala 25. března 2025 v Ostravě. Byla to pro nás skvělá příležitost dozvědět se mezi prvními o klíčových novinkách, které budou mít dopad také na PPC reklamy. Co nás tedy v Seznamu v roce 2025 čeká?
Vylepšení cílení reklam
Seznam si velmi dobře uvědomuje svou sílu v obsahové síti a vidí velkou přidanou hodnotu v propojení svých silných webů jako jsou Novinky, Seznam Zprávy, Sport.cz a další, které poskytují obrovskou uživatelskou základnu. Aby však reklamy cílily na ty správné uživatele, zavádí pro svou obsahovou síť řadu inovací pro vylepšené cílení, které přinesou vyšší efektivitu PPC kampaní.
- Rozšíření kategorií zájmů a zájmů o koupi: Seznam zvýší počet kategorií z 200 na 700, což přinese přesnější a relevantnější cílení pro vaše kampaně.
- Prodloužení datové historie: Zájmy uživatelů budou uchovávány až 540 dní, což umožní lepší analýzu chování uživatelů v dlouhodobém horizontu.
- Rozpoznání typu zájmu: Seznam bude schopen rozlišovat mezi dlouhodobými, krátkodobými, sezónními a lokálními zájmy uživatelů, což opět umožní preciznější zacílení.
- Vylepšené lokální cílení: Lepší práce s daty pokud uživatelé například cestují za prací do jiného kraje.
- Intenzita nákupního úmyslu: Novinka pro e-shopy umožní zahrnutí intenzity nákupního úmyslu a vaše reklamy tak můžou cílit na uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu.
Další zajímavostí je příprava socio-ekonomické klasifikace návštěvníků. Seznam využije vlastní data, umělou inteligenci a statistiky ČSÚ k rozdělení uživatelů do tří skupin podle jejich bonity, což otevře cestu k efektivnějšímu cílení na bonitní zákazníky.

First-party data na vzestupu
Stále větší důraz bude kladen na sběr a využívání first-party dat, tedy dat, které o svých zákaznících sbírají sami inzerenti. Tento trend je důležitý vzhledem k rostoucímu omezení dat třetích stran. Podle dat ze Statcounter už více než 33,4 % prohlížečů v Česku nepodporuje 3rd-party cookies, což snižuje možnosti kvalitního zacílení reklam a přesného doměřování konverzí.
Vlastní data budou čím dál více klíčem k efektivnějším kampaním a díky vlastnímu vývoji jsme na to připraveni.
Seznam Event Measurement: Česká revoluce v měření
Nejočekávanější novinkou roku 2025 je nový způsob měření interakcí na webu „Seznam Event Measurement“, který přinese sjednocení měřícího a retargetingového kódu, včetně kódu Zboží+Seznam. To znamená, že bude nutné nahradit všechny stávající měřící kódy. Na tuto změnu jsme také připraveni a s měřícími kódy vám rádi pomůžeme, abyste mohli naplno využívat výhod Seznam Event Measurement. Jednotný měřící kód pro celý Seznam ekosystém přinese:
- Větší množství first-party dat (možnost sběru emailu, telefonu, jména, příjmení, města apod.).
- Možnost server-side měření pro přesnější sběr a analýzu dat o uživatelích.
- Pokročilý retargeting na základě událostí pro lepší cílení na ty správné uživatele.
Kombinace Seznam Event Measurement a server-side měření je dlouho očekávané vylepšení cílení, které klientům výrazně zvýší efektivitu reklamy.
Seznam Nákupy v roce 2025
Chystá se také několik změn, které se týkají Seznam Nákupů a inzerce zboží:
- Sjednocení Seznam Sklik API a Zboží API umožní efektivnější správu kampaní a lepší přehled o výkonnosti.
- Vylepšené položkové statistiky usnadní vyhodnocování výkonu jednotlivých položek.
- Povinná migrace inzerce ze Zboží.cz na Seznam Sklik přinese zjednodušení správy kampaní.
Jako Seznam Ověřená agentura máme přístup k novinkám a připravovaným změnám, takže můžete i vy být o krok napřed. Rádi vám pomůžeme s implementací všech změn a novinek, aby vaše reklamy byly ještě efektivnější. Chcete vědět více? Ozvěte se nám!