Hub novinky

Co chystá Seznam Sklik pro rok 2025

Jako Ověřená agentura Seznamu jsme byli pozváni na konferenci „Inspirace ze Seznamu: Jak zazářit v online světě?“, která se konala 25. března 2025 v Ostravě. Byla to pro nás skvělá příležitost dozvědět se mezi prvními o klíčových novinkách, které budou mít dopad také na PPC reklamy. Co nás tedy v Seznamu v roce 2025 čeká?

Vylepšení cílení reklam

Seznam si velmi dobře uvědomuje svou sílu v obsahové síti a vidí velkou přidanou hodnotu v propojení svých silných webů jako jsou Novinky, Seznam Zprávy, Sport.cz a další, které poskytují obrovskou uživatelskou základnu. Aby však reklamy cílily na ty správné uživatele, zavádí pro svou obsahovou síť řadu inovací pro vylepšené cílení, které přinesou vyšší efektivitu PPC kampaní. 

  1. Rozšíření kategorií zájmů a zájmů o koupi: Seznam zvýší počet kategorií z 200 na 700, což přinese přesnější a relevantnější cílení pro vaše kampaně.
  2. Prodloužení datové historie: Zájmy uživatelů budou uchovávány až 540 dní, což umožní lepší analýzu chování uživatelů v dlouhodobém horizontu.
  3. Rozpoznání typu zájmu: Seznam bude schopen rozlišovat mezi dlouhodobými, krátkodobými, sezónními a lokálními zájmy uživatelů, což opět umožní preciznější zacílení.
  4. Vylepšené lokální cílení: Lepší práce s daty pokud uživatelé například cestují za prací do jiného kraje.
  5. Intenzita nákupního úmyslu: Novinka pro e-shopy umožní zahrnutí intenzity nákupního úmyslu a vaše reklamy tak můžou cílit na uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu.

Další zajímavostí je příprava socio-ekonomické klasifikace návštěvníků. Seznam využije vlastní data, umělou inteligenci a statistiky ČSÚ k rozdělení uživatelů do tří skupin podle jejich bonity, což otevře cestu k efektivnějšímu cílení na bonitní zákazníky.

Seznam Konference 2025 - ověřená agentura

First-party data na vzestupu

Stále větší důraz bude kladen na sběr a využívání first-party dat, tedy dat, které o svých zákaznících sbírají sami inzerenti. Tento trend je důležitý vzhledem k rostoucímu omezení dat třetích stran. Podle dat ze Statcounter už více než 33,4 % prohlížečů v Česku nepodporuje 3rd-party cookies, což snižuje možnosti kvalitního zacílení reklam a přesného doměřování konverzí.

Vlastní data budou čím dál více klíčem k efektivnějším kampaním a díky vlastnímu vývoji jsme na to připraveni.

Seznam Event Measurement: Česká revoluce v měření

Nejočekávanější novinkou roku 2025 je nový způsob měření interakcí na webu „Seznam Event Measurement“, který přinese sjednocení měřícího a retargetingového kódu, včetně kódu Zboží+Seznam. To znamená, že bude nutné nahradit všechny stávající měřící kódy. Na tuto změnu jsme také připraveni a s měřícími kódy vám rádi pomůžeme, abyste mohli naplno využívat výhod Seznam Event Measurement. Jednotný měřící kód pro celý Seznam ekosystém přinese:

  • Větší množství first-party dat (možnost sběru emailu, telefonu, jména, příjmení, města apod.).
  • Možnost server-side měření pro přesnější sběr a analýzu dat o uživatelích.
  • Pokročilý retargeting na základě událostí pro lepší cílení na ty správné uživatele.

Kombinace Seznam Event Measurement a server-side měření je dlouho očekávané vylepšení cílení, které klientům výrazně zvýší efektivitu reklamy.

Seznam Nákupy v roce 2025

Chystá se také několik změn, které se týkají Seznam Nákupů a inzerce zboží:

  • Sjednocení Seznam Sklik API a Zboží API umožní efektivnější správu kampaní a lepší přehled o výkonnosti.
  • Vylepšené položkové statistiky usnadní vyhodnocování výkonu jednotlivých položek.
  • Povinná migrace inzerce ze Zboží.cz na Seznam Sklik přinese zjednodušení správy kampaní.

Jako Seznam Ověřená agentura máme přístup k novinkám a připravovaným změnám, takže můžete i vy být o krok napřed. Rádi vám pomůžeme s implementací všech změn a novinek, aby vaše reklamy byly ještě efektivnější. Chcete vědět více? Ozvěte se nám!