Facebook reklama a jak ji využít pro vaše podnikání?

Počet uživatelů sociálních sítí se také v ČR rok od roku zvyšuje. Buďte i vy tam, kde jsou vaši zákazníci. Co si vše si ale představit pod pojmem Facebook reklama? Oficiálně se jedná o platformu Meta Ads (dříve Facebook Ads), která nabízí reklamní prostor na Facebooku, Instagramu nebo Messengeru. Díky pokročilým možnostem cílení dokáží vaše reklamy na sítích oslovit ty správné uživatele na základě demografických údajů, zájmů nebo chování. Třešničkou na dortu je vynikající měřitelnost, abyste vždy měli přehled, co vám investice do reklamy přináší. 

Formáty Facebook reklamy

Meta Ads nabízí několik typů reklam, které se mohou zobrazovat na různých místech. 4 základní formáty v současné době jsou:

  1. Bannerová reklama – Bannerové (obrázkové) reklamy na platformách Meta jsou efektivní pro zvýšení zájmu o značku nebo produkt pomocí jediné fotky, která může zahrnovat jednoduché sdělení a výzvu k akci. Tyto reklamy se zobrazují napříč Facebookem, Instagramem a Messengerem a podporují různé poměry stran podle umístění.
  2. Video reklama – Skvělá pro zapojení uživatelů a představení produktu nebo služby. Aby video reklama upoutala pozornost, měla by být dynamická a ne příliš dlouhá. Skvělou volbou je stále velmi trendy formát Reels. Krátká videa přirozeně zapadnou mezi obsah, který lidé sledují, což zvyšuje zapojení. 
  3. Rotující formát – Tento formát typu karusel umožňuje zobrazit více obrázků nebo videí v jedné reklamě, přičemž každý snímek může mít vlastní nadpis a odkaz. Tento formát je ideální pro prezentaci různých produktů nebo služeb v jedné reklamě.
  4. Sbírka – tento formát nabízí vizuálně atraktivní prostředí pro procházení a nákup produktů, kdy reklama obsahuje úvodní obrázek nebo video a tři produkty. Po kliknutí na reklamu uživatelé přejdou do Rychlého prostředí, které je celoplošné a interaktivní, což zvyšuje zapojení a konverze.
Ukázka Meta Ads reklamy na Facebooku, Instagramu a Whatsappu.
Ukázka Meta Ads reklamy na Facebooku, Instagramu a Whatsappu.

A kde v rámci Facebooku, Instagramu a Messengeru se tyto formáty zobrazují? 

V závislosti na formátu se mohou reklamy zobrazovat ve Stories, v hlavním kanálu příspěvků nebo například v Messengeru přímo mezi přijatými zprávami, v IG Reels, mezi výsledky vyhledávání nebo v pravém sloupci na Facebooku, na Facebook Marketplace a dalších místech. 

Ukázka zobrazení reklamy na Facebooku
Ukázka umístění reklam na Facebooku

NÁŠ TIP: Využijte na maximum také potenciál formátu Lead Ads, který vám pomůže sbírat cenné kontakty na uživatele snadno přímo na Facebooku nebo Instagramu. S kontakty pak můžete dál pracovat pomocí emalingu

Ukázka Meta Lead Ads - typ Facebook reklamy

Facebook reklama: Rozměry

Při vytváření reklamy pro jednotlivé formáty je důležité dodržovat doporučené rozměry, aby se reklama správně zobrazovala jak na desktopu, tak na mobilních zařízeních. Nejčastější rozměry Meta Ads jsou:

  • čtverec ideálně 1080x1080px
  • obdélník na šířku 2063×1080 px
  • obdélník na výšku 1080×1920 px = stories a reels reklama – zde je nutné dát si pozor na ochranné zóny. 

TIP: Podrobnější informace o formátech nejen Facebookové reklamy najdete v našem článku Nejpoužívanější rozměry PPC bannerů.

Ochranné zóny pro Facebook reklamu

Potřebujete poutavou grafiku pro svou reklamu? Navrhneme vám vizuály, který zaujmou na první pohled. Stačí říct, co potřebujete!

Facebook reklama: Cena

Denní rozpočet lze nastavit již od 30 Kč. Tento rozpočet je však vhodný spíše pro malé nebo lokální projekty (např. kavárna). Aby vám mohly reklamy přinášet požadované výsledky, musíte na ně vyhradit dostatečný rozpočet a správně je naplánovat. Ideálně doporučujeme škálovat rozpočet dle nastavených cílů a PNO. S rozpočtovou strategií vám rádi pomůžeme.

Facebook reklama a DPH

V případě inzerce v Meta Ads je potřeba myslet na to, že reklama podléhá zdanění. To znamená, že z částky, kterou do reklamy investujete, musíte českému finančnímu úřadu zaplatit 21% DPH a také pravidelně podávat přiznání k DPH. Jedná se samozřejmě o administrativní zátěž navíc, ale také s tímto vám dokážeme pomoci. Vše najdete v našem článku Jak inzerovat v Google Ads a Meta Ads bez starostí s DPH.

Pokud hledáte, kde najít faktury za Facebook reklamy, nahlédněte do našeho praktického průvodce Kde najít faktury ke stažení?

Facebook reklama bez starostí

Nastavení efektivní reklamy v Meta Ads vyžaduje strategii, testování, neustálou optimalizaci a je potřeba si hlídat také jiné aspekty, jako například povinnost odvádět z reklamy daň. 

S čím vám dokážeme pomoci?

  • Oslovíte zákazníky tam, kde tráví svůj čas – díky chytrému využití dat se vaše reklama zobrazí lidem, kteří mohou mít o vaše zboží nebo služby skutečný zájem.
  • Kreativa, co zaujme – Poutavé vizuály i silné texty přitáhnou pozornost a zvýší zapojení. Profesionální grafika posílí vás brand.
  • Víc výsledků za méně peněz – Už žádné utopené peníze v reklamě. Optimalizace kampaní zajistí efektivní využití rozpočtu a vyšší návratnost investic. 
  • Využijete potenciál Facebok reklamy naplno – Retargeting osloví lidi, kteří už váš web navštívili a přivedou je zpět k nákupu, Lead Ads vám získají nové kontakty. Držíme krok s novinkami a trendy, abyste vy nemuseli.
  • Menší administrativní zátěž – o vše včetně DPH se postaráme za vás a vy se tak můžete soustředit na jiné aspekty vašeho podnikání. 

Facebook reklama je výkonný nástroj pro získávání nových zákazníků i budování značky. Jdete do toho také? Kontaktujte nás, rádi si s vámi domluvíte osobní nebo online schůzku a probereme vše, co vás zajímá. 

Jsme vaši
běžci v závodě
s konkurencí

Více o nás
Jakub Skrbel
Jakub Skrbel
Jednatel a PPC specialista
Klára Černá
Klára Černá
Marketingový specialista
Michaela Kotzianová
Michaela Kotzianová
Copywriter
Tomáš Matějka
Tomáš Matějka
Graphic Designer
Pavel Skrbel
Pavel Skrbel
IT specialista