Hub novinky

Jak indexovat stránky na Google a Seznam?

Aby se webová stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, musí být zaindexována vyhledávačem. Indexace znamená, že robot vyhledávače stránku navštíví, analyzuje její obsah a uloží ji do své databáze. Pokud stránka není zaindexována, neobjeví se ve výsledcích vyhledávání a potenciální zákazníci tak mají minimální šanci vás najít. Správná indexace je proto zásadní. Pro e-shopy znamená vyšší šanci na prodej, pro blogy více čtenářů a pro firmy celkově větší povědomí o jejich značce. Indexaci provádějí roboti, kterým ale procházení stránek zabere čas. Než se tak vaše stránka začne zobrazovat v organickém vyhledávání, může to chvíli trvat nebo se také může stát, že z nějakého důvodu nebude zaindexovaná vůbec a vy o tom ani nemusíte vědět. Proto je lepší si indexaci pohlídat a my vám poradíme, jak na to. 

Jak ověřit indexaci webu na Google?

Jak na tom vaše stránka s indexací je, můžete zjistit na Google dvěma způsoby: 

  1. Vyhledávací operátor „site:“ – Stačí do vyhledávače zadat site:vasedomena.cz a zobrazí se počet indexovaných stránek.
  2. Google Search Console (GSC) – Tento nástroj poskytuje přesný přehled indexovaných stránek a důvody, proč některé nejsou zahrnuty.
Vyhledávací operátor "site:"

Co dělat, když stránka není zaindexována?

Pokud stránka není v indexu, je třeba prověřit několik faktorů:

  • Správná technická nastavení – URL nesmí být blokována v robots.txt, musí mít povoleno procházení pro roboty, nesmí obsahovat noindex meta tag a měla by mít odpovídající stavový kód dostupné stránky (existující stránka, stránka bez chybového kódu 404). Zkontrolujte také přesměrování a canonical tag.
  • Sitemap.xml – Stránky by měly být zahrnuty v souboru sitemap, který usnadňuje robotům jejich nalezení.
  • Dostatečný obsah – Stránka by měla mít hodnotný a unikátní obsah. Nekopírujte obsah z jiných webů. 
  • Získávání zpětných odkazů – Interní odkazy nebo odkazy z jiných webů pomáhají rychlejší indexaci.

V případě, že jsou všechny technické náležitosti v pořádku a stránka přesto nebyla zaindexovaná, je možné že ji Google roboti ještě neobjevili. Abychom předcházeli těmto prodlevám, dokážeme indexaci nové stránky popohnat manuálně.

Jak přidat stránku do indexu?

Google

O přidání stránky do indexu Google je možné zažádat pouze v Google Search Console. Je však možné zažádat o přidání pouze jedné URL adresy, což je poněkud zdlouhavé, jelikož zároveň existuje také denní limit na počet takto odeslaných stránek. Tuto metodu ale můžete využít například v případě, že jste aktualizovali konkrétní stránku nebo přidali nový článek na blog a chcete, aby jej lidé co nejdříve objevili. 

Google Search Console - indexace.

Pro hromadnou indexaci je možné do Google Search Console nahrát sitemap.xml nebo využít index API, což je automatizovaný způsob, který umožňuje rychlé zasílání nových URL přímo Googlu. O vše se vám samozřejmě rádi postaráme. 

Seznam

Seznam nabízí nástroj Seznam Webmaster, kde lze požádat o indexaci URL. Není nutné se přihlašovat a stránku může přidat kdokoliv.

Seznam Webmaster - přidání URL. Indexace.

Správná indexace je klíčem k úspěchu v online prostředí. Pokud stránka není v indexu, uživatelé ji ve vyhledávání nenajdou a tím přichází o potenciální návštěvníky. Proto je důležité pravidelně kontrolovat indexaci a aktivně podnikat kroky k jejímu zlepšení.

Kontaktujte nás, rádi se s vámi indexaci podíváme na zoubek! Pracujeme také s indexovačem, díky kterému zajistíme, že vaše stránky se zákazníkům objeví ve vyhledávači prakticky okamžitě. 

Nečekáme, konáme, aby vy jste mohli prodávat.