Hub novinky
Všechny články
Jak indexovat stránky na Google a Seznam?
Aby se webová stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, musí být zaindexována vyhledávačem. Indexace znamená, že robot vyhledávače stránku navštíví, analyzuje její obsah a uloží ji do své databáze. Pokud stránka není zaindexována, neobjeví se ve výsledcích vyhledávání a potenciální zákazníci tak mají minimální šanci vás najít. Správná indexace je proto zásadní. Pro e-shopy znamená vyšší šanci na prodej, pro blogy více čtenářů a pro firmy celkově větší povědomí o jejich značce. Indexaci provádějí roboti, kterým ale procházení stránek zabere čas. Než se tak vaše stránka začne zobrazovat v organickém vyhledávání, může to chvíli trvat nebo se také může stát, že z nějakého důvodu nebude zaindexovaná vůbec a vy o tom ani nemusíte vědět. Proto je lepší si indexaci pohlídat a my vám poradíme, jak na to.
Jak ověřit indexaci webu na Google?
Jak na tom vaše stránka s indexací je, můžete zjistit na Google dvěma způsoby:
- Vyhledávací operátor „site:“ – Stačí do vyhledávače zadat site:vasedomena.cz a zobrazí se počet indexovaných stránek.
- Google Search Console (GSC) – Tento nástroj poskytuje přesný přehled indexovaných stránek a důvody, proč některé nejsou zahrnuty.

Co dělat, když stránka není zaindexována?
Pokud stránka není v indexu, je třeba prověřit několik faktorů:
- Správná technická nastavení – URL nesmí být blokována v robots.txt, musí mít povoleno procházení pro roboty, nesmí obsahovat noindex meta tag a měla by mít odpovídající stavový kód dostupné stránky (existující stránka, stránka bez chybového kódu 404). Zkontrolujte také přesměrování a canonical tag.
- Sitemap.xml – Stránky by měly být zahrnuty v souboru sitemap, který usnadňuje robotům jejich nalezení.
- Dostatečný obsah – Stránka by měla mít hodnotný a unikátní obsah. Nekopírujte obsah z jiných webů.
- Získávání zpětných odkazů – Interní odkazy nebo odkazy z jiných webů pomáhají rychlejší indexaci.
V případě, že jsou všechny technické náležitosti v pořádku a stránka přesto nebyla zaindexovaná, je možné že ji Google roboti ještě neobjevili. Abychom předcházeli těmto prodlevám, dokážeme indexaci nové stránky popohnat manuálně.
Jak přidat stránku do indexu?
O přidání stránky do indexu Google je možné zažádat pouze v Google Search Console. Je však možné zažádat o přidání pouze jedné URL adresy, což je poněkud zdlouhavé, jelikož zároveň existuje také denní limit na počet takto odeslaných stránek. Tuto metodu ale můžete využít například v případě, že jste aktualizovali konkrétní stránku nebo přidali nový článek na blog a chcete, aby jej lidé co nejdříve objevili.

Pro hromadnou indexaci je možné do Google Search Console nahrát sitemap.xml nebo využít index API, což je automatizovaný způsob, který umožňuje rychlé zasílání nových URL přímo Googlu. O vše se vám samozřejmě rádi postaráme.
Seznam
Seznam nabízí nástroj Seznam Webmaster, kde lze požádat o indexaci URL. Není nutné se přihlašovat a stránku může přidat kdokoliv.

Správná indexace je klíčem k úspěchu v online prostředí. Pokud stránka není v indexu, uživatelé ji ve vyhledávání nenajdou a tím přichází o potenciální návštěvníky. Proto je důležité pravidelně kontrolovat indexaci a aktivně podnikat kroky k jejímu zlepšení.
Kontaktujte nás, rádi se s vámi indexaci podíváme na zoubek! Pracujeme také s indexovačem, díky kterému zajistíme, že vaše stránky se zákazníkům objeví ve vyhledávači prakticky okamžitě.
Nečekáme, konáme, aby vy jste mohli prodávat.