Hub novinky
Všechny články
Optimalizace marketingových nákladů díky PNO
Mějte pod kontrolou efektivitu vynaložených prostředků v porovnání s dosaženými tržbami a zajistěte, že vám PPC kampaně skutečně přinesou očekávané výsledky.
Co je PNO?
PNO je zkratka pro podíl nákladů na obratu a vyjadřuje se v procentech. Jedná se o metriku, která říká, kolik procent z tržeb dělají náklady na reklamu a je tudíž velmi důležitá při vyhodnocování výkonostních marketingovým kampaní. Ideální nastavení cílového PNO vám pomůže škálovat vstupní investice podle skutečné hodnoty konverzí a optimalizovat jejich návratnost.
Jak s PNO pracovat?
Podstatný první krok je stanovení PNO, jehož hodnota je pro každého klienta individuální. Závisí například na oboru podnikání, typu kampaně nebo produktu apod. Pro stanovení PNO je proto vždy potřebná hlubší vstupní analýza. Na základě vašich cílů a stanovení očekávaného PNO je poté možné nastavit adekvátní rozpočet pro reklamní kampaně. Podstatnou součástí je také průběžné vyhodnocování. Sledování hodnot PNO pomůže zjistit, jak si jednotlivé kampaně vedou a identifikovat oblasti pro zlepšení. Na základě analýzy můžete přizpůsobit rozpočet kampaní. Například investovat více prostředků do kampaní s nízkým PNO nebo upravit či ukončit kampaně s vysokým PNO.
Ideální PNO nelze zobecnit a relevantní není ani srovnání s konkurencí. Hodnota PNO vychází mimo jiné z toho, jaké má obchodník marže, rozpočet na reklamu nebo aktuální strategii.
Vzorec pro výpočet PNO vychází ze samotné zkratky, tj. PNO = (náklady / obrat) × 100. Do výpočtu celkového PNO je možné započítat také náklady na správu kampaní.
PNO a ROAS v praxi
S metrikou PNO běžně v praxi pracuje například český Sklik. V zahraničních nástrojích se častěji setkáte s hodnotou RoAS (Return on Ad Spend), která říká, kolik vydělala každá vaše vynaložená koruna. Hodnotu PNO lze však přidat bez problémů také do Google Analytics přidáním vlastního sloupce. Nastavíte název sloupce (PNO), vzprec pro výpočet (náklady/obrat) a zobrazení (procenta).
V Marketing Hub s metrikou PNO pracujeme aktivně v rámci správy PPC reklam. Využijte i vy strategie založené na PNO k efektivnímu řízení nákladů na reklamu a dosahujte tak lepších výsledků. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.