Hub novinky
PPC
Shoptet a Seznam Sklik: Jak opravit chybu v nefungujícím dynamickém retargetingu?
Pokud ale máte e-shop na Shoptetu, narazili jste možná na technický problém, kvůli kterému se vaše PPC reklama na Skliku nezobrazuje tak, jak by měla. Kde je chyba? V detailu, který na první pohled vypadá nevinně – v samotném ID produktu.
Sklik dynamický retargeting je jeden z nejvýkonnějších formátů reklam v Seznam Sklik. Využívá sílu obsahové sítě Seznam a umožňuje inzerentům zobrazovat uživatelům přesně ty produkty, které si na e-shopu prohlíželi a to včetně názvu, aktuální ceny a obrázku.
To z něj dělá nástroj s obrovským konverzním potenciálem pro každý e-shop.

Shoptet vs. Sklik dynamický retargeting: Problém s lomítkem v ID produktu
Pokud Shoptet používá v ID produktu symbol / (lomítko), automaticky jej ve feedu pro Sklik přepíše na _ (podtržítko). A právě zde nastává problém. Skript, který posílá informace o aktuálně zobrazeném produktu do Skliku, tak obsahuje ID produktu se symbolem / (lomítko), ale Seznam není schopen tento produkt ve svých datech najít, protože ve feedu obsahuje ID stejného produktu symbol _ (podtržítko). Sklik tudíž tyto informace nedokáže spárovat a dynamický retargeting selže.

Proč párování přes URL adresu není řešení?
Řešení přes URL vypadá lákavě, ale u produktů s variantami narážíme na další problém. URL produktu se při přepnutí varianty nemění, avšak ve feedu má každá varianta vlastní URL adresu. Tím pádem ani párování přes URL není 100% spolehlivé.
Další chyba: Produkt s variantami bez výběru varianty
Pokud navíc uživatel navštíví produkt s variantami a nevybere žádnou variantu, Shoptet ve výchozím stavu neposílá do Skliku ani ID produktu, ani jeho URL. To znamená, že Sklik nemá žádná data pro pro zobrazení navštíveného produktu v reklamě a vy tak ztrácíte potenciální konverze.
Jak na to, aby Sklik dynamický retargeting s Shoptetem dobře fungoval?
Kde je problém, je i řešení a my ho máme. Zajistíme, aby si ID produktu ve feedu a v měřícím skriptu Skliku rozuměli. Sklik tak dostane vždy správná data a to i v případě produktů s variantami nebo pokud návštěvník při prohlížení produktu žádnou variantu nevybral.
Každý den, kdy dynamický retargeting na Skliku nefunguje správně pro vás znamená ztrátu zákazníků a peněz. Kontaktujte nás, provedeme potřebné úpravy, aby vaše reklamy v síti Sklik běžely naplno a bez chyb.