Hub novinky
Všechny články
Síla zákaznických recenzí
Zákaznické recenze jsou podstatnou, avšak často opomíjenou součástí obchodní strategie. Recenze hrají důležitou roli v rozhodování zákazníků o nákupu a přinášejí řadu dalších výhod pro vaše podnikání.
Recenze jako klíč k úspěchu
Ve všech aspektech života se při rozhodování často opíráme o názory a zkušenosti ostatních, protože chceme dělat informovaná a především správná rozhodnutí. Jedná se o psychologický fenomén, kterému se říká sociální důkaz (angl. social proof). Také nakupující se pod vlivem tohoto fenoménu rozhodují podle toho, co říkají nebo dělají lidé kolem nich. Sdílení zákaznické zkušenosti je proto klíčový krok k tomu, aby si další zákazníci našli cestu k produktům nebo službám, které nabízíte.
Proč sbírat zákaznické recenze?
Pozitivní hodnocení přináší výhody, které ve světě obchodu rozhodně nejsou k zahození.
Budování důvěryhodnosti a reputace značkysnadněji si vybudujete důvěru mezi novými zákazníky a můžete z nich udělat zákazníky stálé, kteří váš obchod nebo vaše služby rádi doporučí ostatním.
- Zvýšení konverzního poměru: díky recenzím jsou zákazníci lépe motivováni k nákupu, což přináší vyšší tržby.
- Lepší argumentace: nestačí pouze tvrdit, že vaše zboží nebo služby jsou vynikající, potřebujete důkaz. Ten poskytují právě zákaznické recenze.
- Kvalitní zpětná vazba: hodnocení je užitečný nástroj také pro vás. Můžete sbírat zpětnou vazbu na produkty, které prodáváte a pružně reagovat na případné problémy s kvalitou vašeho zboží.
- Snížení rizika vratek: v některých případech pomůžou recenze zákazníkovi zjistit, jestli je pro něj produkt ten pravý, aniž by sis jej musel objednat a vyzkoušet. To vám ušetří náklady i čas, které byste museli věnovat vyřízení vratek.
- Zlepšení SEO: efektivním využíváním recenzí můžete zvýšit viditelnost vašich webových stránek. Recenze často obsahují slova a fráze které lidé často hledají. Díky strukturovaným datům (rich snippets) se tak recenze mohou zobrazit v organickém vyhledávání.
- Zlepšení výkonnosti PPC kampaní: recenze hrají roli také v PPC kampaních. A díky našemu Shoptet doplňku Feed pro Google recenze můžete navíc posunout vliv zákaznického hodnocení ještě na další úroveň. Doplněk generuje feed díky kterému se recenze vašeho e-shopu zobrazí v Google Nákupech v podobě hvězdiček, což pomůže vaší nabídce ještě více vyniknout.
Zákaznické recenze jsou mocným nástrojem, který vám může pomoci dosahovat vašich obchodních cílů. Motivace zákazníků k napsání recenze se vám vrátí v podobě dalších zákazníků. Zvolte vždy způsob, který bude pro zákazníky jednoduchý a co nejvíce jim usnadní sdílení jejich zkušenosti. Tím zvýšíte pravděpodobnost, že se do procesu zapojí více lidí a vaše podnikání získá cennou zpětnou vazbu i důvěru nových zákazníků.
S nastavením procesů pro sběr recenzí vám můžeme pomoci. Neváhejte nás také kontaktovat pro více informací o doplňku Feed pro Google recenze a nechejte recenze pracovat za vás.