Hub novinky
Všechny články
Vaše značka, vaše budoucnost 2025 Ostrava: Inspirace a trendy v online marketingu
Jako Seznam ověřená agentura jsme se 21. října 2025 zúčastnili akce Seznamu pro vybrané partnery a načerpali jsme spoustu nové inspirace. Dozvěděli jsme se více o úspěšných klientských projektech, o budování brandu a o tom, jak Seznam na základě interních dat vyhodnocuje efektivitu marketingových kampaní.
Tématem byly hlavně aktuální trendy v online marketingu a budování povědomí o značce. Současný marketing musí zaujmout, ne jen oslovit. Podle průzkumů se průměrný Čech setká denně až se 700 reklamami. To vede k takzvané bannerové slepotě, a proto je důležité oslovovat uživatele i prostřednictvím jiných formátů než jen statických bannerů.

Jako nejsilnějším nástroj pro budování povědomí o značce byly zmiňovány podcasty (Seznam Talks), které dosahují až 56× vyšší brand awareness než klasické statické bannery. Následují advertorialy, tedy placené články publikované v rámci redakčního obsahu. To bylo podpořeno faktem, že redakční obsah uživatelé v ČR konzumují opravdu ve velkém. Patříme dokonce mezi top 4 země v EU. Důvěryhodnost médií hraje roli, přičemž Český rozhlas a Česká televize vedou, Seznam Zprávy jsou na 5. místě a Novinky.cz na 8. místě. To potvrzuje, že obsah z redakčních médií je stále nejefektivnějším nástrojem pro budování značky.

Jako třetí moderní formát obsahové reklamy, která dokáže dobře zaujmout cílovou skupinu více než klasické bannery byl zmiňován native advertising. Jedná se o reklamní formát, který je vložen přímo do obsahu média a zapadá do kontextu. Působí tak přirozeně a uživatel jej nevnímá jako rušivý element.
Inovace a důvěryhodná média jsou klíčem k úspěšnému marketingu a my jsme připraveni tyto poznatky přenést do kampaní našich klientů. Pomůžeme i vaší značce zazářit?