Hub novinky
Copywriting
Trendy v copywritingu: Jak psát texty, které budou fungovat i v roce 2025
Buďte i v roce 2025 vidět díky textům, které drží tempo s dobou. Co osloví čtenáře v novém roce, na co se zaměřit a čemu se raději vyhnout? Pojďme se podívat, jakým směrem se bude ubírat copy disciplína v půlkulatém roce 2025.
Člověk versus algoritmus
Také v roce 2025 bude kladen důraz na originální obsah, který má co nabídnout především čtenářům. Nesnažte se za každou cenu uspokojit stroje, ale nabídněte především čtenářům něco, co si budou chtít dočíst až do konce. Hodnotný obsah byl, je a nadále bude klíčový nejen pro lidi, ale čím dál tím více také pro AI.
Personalizujte, personalizujte, personalizujte
S obrovskou přesyceností trhu bude kladen ještě větší důraz na personalizaci obsahu. Čtenář musí nabýt dojmu, že jste text psali přímo pro něj. Využijte všech informací, které o vašich zákaznících máte a pište tak, jako byste jej znali osobně a přesně věděli, co jej trápí.
Pozitivní komunikace
A když už jsme u toho trápení – nesnažte se své prodejní texty stavět za každou cenu na pain points. Nezakládejte své argumenty na tom, co všechno vaši čtenáři, potažmo zákazníci, dělají špatně. To poslední co chcete je své zákazníky odsoudit k pocitu nanicovatosti. Buďte pozitivní a ukažte, co jim do života můžete přinést.
Neformálnost bude hrát prim
Rozhodně nemusíte od základů překopat tone of voice vaší značky, ale v komunikaci směrem k zákazníkovi buďte lidští. Nesnažte se texty přesytit přehnanými formálnostmi a složitostmi, mluvte na zákazníka jeho jazykem a ukažte, že mu rozumíte.
Umělá inteligence v textování
Jsme přece všichni lidé, nebo ne? To, že je umělá inteligence na vzestupu se pravděpodobně nezmění ani v následujícím roce. S nadprodukcí AI textů bude zároveň ale kladen důraz na lidskost. Lidé zkrátka chtějí číst texty od lidí pro lidi. Nespoléhejte tedy jen na umělou inteligenci. Pište texty originální, které nebudou na první pohled křičet AI. Vneste do nich kreativitu a emoce, které ani AI nenapodobí.
SEO v moci AI
Není tajemstvím, že také budoucnost SEO leží v rukou umělé inteligence, která dokáže lépe vyhodnotit záměr vyhledávání a nabídnout uživateli relevantní a hodnotný obsah. Prosté vyhledávání na základě klíčových slov se tak bude více rozšiřovat o sémantické vyhledávání, které právě díky AI dokáže lépe pracovat s významem slov také v rámci možného kontextu. Nestačí tak už jen nakrmit text klíčovými slovy, ale také personalizovat obsah s ohledem na čtenáře a situaci ve které se nejspíše nachází, protože AI dokáže pracovat s informacemi více do hloubky.
Optimalizace pro hlasové vyhledávání
Myslete také na přizpůsobení textů hlasovému vyhledávání, při kterém je používán přirozenější jazyk. Při psaní textů se zaměřte na přirozeně znějící fráze a otázky, které by člověk v konverzaci běžně použil. V souvislosti s hlasovým vyhledáváním je skvělé zapracovat například na FAQ sekcích, které nabízejí skvělý prostor právě pro každodenní jazyk ve formě otázek a odpovědí.
Zapojte čtenáře
Kvízy, ankety, videa nebo interaktivní infografiky, Každý způsob, jak udělat obsah zábavnější se počítá! Interaktivní formáty zvyšují engagement a je to zároveň skvělý způsob, jak ukázat vašim zákazníkům, že jim nasloucháte.
A zase ty mobily…
Mobily jsou stále a stále více zařízení pro všechno. Lidé prostřednictvím mobilu komunikují, nakupují, baví se, vyhledávají informace. Ujistěte se proto, že vaše texty se dobře čtou také na displeji telefonu.
Nemlžte
A na závěr malá připomínka – buďte ve své komunikaci transparentní a upřímní. Nechoďte ve svých textech kolem horké kaše. Poskytněte zákazníkům informace, které potřebují a zbytečně nedělejte tajnosti ani ohledně ceny svých služeb. Tyto strategie jsou již dávno pasé.
Jaký tedy bude rok 2025 v copywritingu? Personalizace a přizpůsobení moderním technologiím budou klíče k úspěchu. Zaměřte se na kvalitní texty, které budou mluvit více k lidem než algoritmům a i když si můžete s klidem nechat pomoci od AI, nezapomínejte na autenticitu a férovost, protože to je to, co zákazníci dnes opravdu oceňují.
Potřebujete pomoci s texty? Kontaktujte nás! Vytvoříme vám obsah na web, blog či sítě, díky kterému můžete i v roce 2025 být v kontaktu s vašimi zákazníky.