Jak jsme Everest Technology zvýšili tržby z PPC o 308 %

V byznysu se neoplácí jen tvrdá dřina, ale také investice do reklamy a že bez práce a PPC nejsou koláče ví také ve firmě Everest Technology. Když jsme se ale v prosinci 2022 domluvili na spolupráci, určitě se zakladatelům firmy ani nesnilo, s jakou rychlostí budou opouštět skromné zázemí, ve kterém začínali a stěhovat se do většího.

Kdo je Everest Technology? Jakub Šamárek a Tomáš Rádek – dva kamarádi a nadšenci do techniky, kteří chtějí dokázat, že výběr kvalitního autorádia nemusí být náročný jako výstup na osmitisícovku. Na jejich e-shopu najdete kromě moderních multifunkčních autorádií a dalšího autopříslušenství také cenné know-how a nadšení pro věc.

Zakladatelé Everest Technology s.r.o. – Jakub Šamárek a Tomáš Rádek

Když jsme se s Kubou a Tomášem poprvé sešli, jejich PPC byly tak trochu černá díra. Pořádně nevěděli do čeho investují a s jakými výsledky. Ihned v lednu 2023 jsme tedy převzali otěže jejich PPC reklam a od té chvíle už jen žasneme nad výsledky, kterých se nám za velmi krátkou dobu podařilo společnými silami dosáhnout.

Společně k úspěchu

Úplnou samozřejmostí ihned v počátcích každé spolupráce je si s klientem sednout, probrat stávající stav, identifikovat silné stránky a navrhnout strategii na míru. Zjistili jsme, kdo je Everesťácká cílová skupina, kde se vyskytuje a jak komunikuje. Aktivovali jsme nové automatizované kampaně a nutné bylo také zlepšení kvality dat ve feedech.

V minulosti firma hojně investovala do brandových kampaní na Facebooku, které však nebyly zdaleka dostačující. Rozpočet jsme tedy přesunuli na výkonnostní kampaně v Google Ads a brandové kampaně na Facebooku jsme mírně stáhli. Jako první jsme spustili Performance Max kampaně a poté jsme začali pracovat na bannerové reklamě. Součástí nejen bannerové reklamy je také silná vizuální stránka.

Logickým krokem po nasazení bannerových reklam bylo zapojení do CSS programu, čímž jsme firmě dokázali zajistit lepší viditelnost a výkon na Google. Uplynulo pár měsíců a původní zázemí začalo být firmě těsné. V srpnu 2023 se tedy naše pravidelná schůzka konala už v nových, větších, prostorách firmy. Z malého projektu dvou nadšenců se tak stala prosperující firma na vzestupu.

U Everest Technology od počátku nejvíce pracujeme s Performance Max (PMAX) kampaněmi. Díky robotickým metodám, kvalitnímu feedu, CSS programu a optimalizačním technikám se jedná o nejvýkonnější kampaň, která dokáže přivést relevantní zákazníky.

Na konci roku 2023 jsme spustili Bing Ads. Často opomíjený kanál, který ale v případě Everest Technology tvoří větší tržby než největší český zbožový srovnávač a to při menším PNO. Spolu s Google Ads je Bing Ads skvělý na akvizici nových zákazníků. Naopak Seznam Sklik primárně využíváme pro remarketing a na brandové kampaně se nám nejvíce osvědčily Meta Ads. 

Zákazníkům Everest Technology se snažíme nabídnout řešení problému, nikoliv jen samotný produkt. Díky tomuto přístupu jsme začali více komunikovat „před/po“ nebo dodatečné služby k zakoupeným produktům.

Komunikujeme tímto způsobem nejen na webu, ale také v reklamních kanálech, například formou responzivní reklamy v Skliku.

A co říkají čísla? Celkově jsme za první rok spolupráce zaznamenali meziroční nárůst tržeb o 106 % a za obrovský úspěch považujeme fakt, že se nám tento nárůst podařilo překonat i další rok. Oproti předchozímu správci PPC reklamy jsme se dokonce dostali během naši spolupráce až na nárůst o fantastických 308 % a to vše při zachování stejného PNO. 

Pracujeme s dvojím PNO –  jedno pro jednotlivé kanály a celkové PNO, což nabízí prostor i pro brandové kampaně, které mohou být živeny výkonnostní reklamou.

Máme rádi čísla a máme rádi grafy, ale neschováváme se jen za monitory. Součástí naší práce je kontakt s našimi klienty, se kterými se setkáváme na pravidelných osobních schůzkách a mimo to jsme v častém kontaktu online nebo po telefonu. Dashboard s výsledky je navíc dostupný nonstop, takže se klient může kdykoliv podívat, jak si jeho kampaně vedou.

Komunikace s Kubou z Marketing Hub je skvělá. Kromě pravidelných konzultací po telefonu se setkáváme také na osobních schůzkách, kde probíráme výsledky našich kampaní a také to, kam se můžeme dál posunout. Kuba má skvělý přehled o novinkách, které se objevují ve světě marketingu a e-shopů, takže víme, že nebudeme o krok pozadu. – Everest Technology

U PPC to nekončí

Na řešení problémů se zaměřujeme také v naší práci. Našim cílem je pokrýt co nejvíce potřeb našich klientů, abychom jim maximálně usnadnili život nejen na poli marketingu výkonnostního, ale také obsahového a v oblasti webových úprav.

Obzvláště úpravy webu dokážou usnadnit a zpříjemnit zákazníkům cestu nákupním procesem a dostat je přesně tam, kde potřebujete. A jaká konkrétní vylepšení jsme navrhli pro e-shop Everest Technology?

    • Vytvořili jsme úpravu, která na slovenské doméně mění výchozí stát doručení a hned zobrazí vhodné dopravce tak, aby ani slovenským zákazníkům nic nepokazilo chuť dokončit nákup.
    • Upravili jsme také panel u popisku produktů a přidali ikonku pro srovnání, abychom motivovali zákazníky k využívání praktického srovnávače produktů.
    • Jednou z úprav, které přinesly přímý nárůst tržeb, je přidání checkboxu pro příplatkovou službu přímo k produktu. Díky této úpravě vzrostl nárůst nákupů služby nastavení CAN-BUS protokolu.
    • Zvýšení konverzí jsme zaznamenali také po přidání informace o dopravě přímo k cenovce produktu. První týden po nasazení jsme s klientem aktivovali dopravu zdarma do Balíkovny a následně evidovali o 40,17 % lepší konverzní poměr ve srovnání s přecházejícím týdnem, kdy ještě změna nebyla implementována.

Everest Technology se nebojí vyzkoušet ani novinky, a proto jako úplně první firma vyzkoušeli náš vlastní Shoptet doplněk, díky kterému se hodnocení produktů zobrazuje v Google Nákupech v podobě hvězdiček. Tento doplněk pomáhá nejen zvýšit konverze, ale také podporuje důvěryhodnost značky.

Se vzrůstající zákaznickou základnou Everest Technology se rozšířila také databáze kontaktů a logickým dalším krokem proto bylo využití mailingových kampaní. Díky zapojení copywritera jsme posíli také obsah na blogu a sociálních sítích.  Zaměření na řešení problémů nám dává možnost lépe komunikovat a pracovat s optimalizací na klíčová slova v rámci všech komunikačních kanálů.

Výsledkem naší spolupráce je pro klienta nejen zvýšení tržeb, ale také:

    • detailní přehled o investicích do reklamy
    • transparentní měřitelné výsledky 
    • rozšíření marketingových aktivit

A samozřejmě pocit úspěchu! Jsme hrdí na to, že i my můžeme firmě Everest Technology pomoct růst – od skromných začátků až k stabilní a prosperující značce, která ví, kam směřuje.

Očima Everest Technology

V začátcích jsme si dělali reklamy sami, ale po čase jsme usoudili, že na to nemáme dostatek času ani zkušeností. Poté, co jsme předali reklamy jedné agentuře, jsme ale zjistili, že by možná vyšlo lépe produkty zakopat na zahradě, než je prodávat, jelikož měli tak vysoké PNO, že jsme byli ztratní. Proto jsme s předchozí agenturou rozvázali spolupráci a na základě pozitivních referencí jsme oslovili PPC specialistu Jakuba Skrbla, zakladatele Marketing Hub. To se ukázalo být skvělým rozhodnutím. Od začátku jsme velmi spokojeni s tím, co pro nás pan Skrbel a nyní i jeho agentura dělá. Díky naší spolupráci výsledky skutečně vidíme a posouváme se stále kupředu. Navíc již nemusíme hledat další pomocnou ruku při nastavování doplňků, tvorbě grafiky, psaní článků na blog apod., jelikož v Marketing Hub umí snad téměř vše. Především však víme, že nám vždy ochotně pomohou a že se v marketingových záležitostech máme na koho obrátit. Na naší spolupráci si nejvíce ceníme právě ochotu, skvělou komunikaci a oceňujeme také široké spektrum služeb – od úspěšné PPC reklamy, přes grafiku, branding až po mailingové kampaně. Díky Marketing Hub jsme ve světě internetu opravdu vidět, což nám pomáhá se stále rozrůstat. I nadále bychom chtěli držet krok s dobou a posouvat náš sortiment dále. – Everest Technology