Zprávy, které prodávají: Jak SMS marketing zvedl Shamind čísla o více než 76 %

Prodejní SMS mají velkou moc krátkodobě zvýšit tržby, ale pokud chcete oslovit vaše zákazníky pomocí této strategie, vyplatí se řídit heslem, že méně je více. Díky jednomu z našich klientů jsme se přesvědčili o tom, že i když SMS kampaně mohou působit provokativně, rozhodně mají ve světě marketingu své místo. 

Krátké sdělení s velkým dosahem

SMS kampaně představují agresivní formu kampaně s velkým dosahem. Mohou přinést zisk, ale pokud s nimi nebudete šetřit, své zákazníky spíše otrávíte. Doporučili bychom proto posílat prodejní SMS maximálně 2x ročně a šetřit si tento typ propagace spíše na speciální akce či nabídky. I tak je ovšem třeba počítat s tím, že část zákazníků se z rozesílky odhlásí, což je (stejně jako v mailingu) možnost, kterou jim v každé sms musíte ze zákona nabídnout. Délka jedné SMS se odvíjí od použití diakritiky – zprávy s použitím diakritiky mohou mít do 70 znaků, zprávy bez diakritiky až 160 znaků. Možnost rozesílky SMS již dnes nabízí také většina e-mailingových nástrojů. 

I když se jedná o velmi úsporný prostor pro obchodní sdělení, bohatě stačí k oslovení velkého množství zákazníků. Krátký text je efektivní, SMS působí naléhavěji a osobněji a mají proto narozdíl od e-mailů mnohem vyšší čtenost. 

Jaké jsou základní předpoklady pro úspěch SMS marketingu?

  • Oslovit správnou skupinu zákazníků díky možnostem segmentace
  • Udržet si jejich důvěru pomocí ne příliš časté rozesílky
  • Do každé SMS přidat transparentní možnost odhlášení

Jak SMS kampaně zafungovaly pro Shamind

Pro našeho klienta, značku s výživovými doplňky Shamind, jsme vytvořili reklamní SMS kampaň zacílenou na 3 různé segmenty publik podle toho, jaké produkty v minulosti nakoupili. Abychom dokázali lépe rozlišit přínos jednotlivých zpráv, rozeslali jsme zprávy postupně a to pomocí SMS brány BulkGate. Jedná se o platformu, která nabízí klientům mimo jiné možnost zvolit jméno odesílatele místo telefonního čísla, což působí osobněji a zvyšuje míru otevření SMS. 

Ukázka zprávy z SMS kampaně Shamind

Po odeslání SMS jsme zaznamenali okamžitý nárůst objednávek a tržeb, což je v případě SMS kampaní žádoucí výsledek. Pro lepší měřitelnost výsledků jsme také použili odkaz, který obsahuje UTM parametry. V SMS zpávě jsme však použili zkrácený zápis „shamind.cz/detox„, která se v e-shopu přesměruje na URL obsahující UTM parametry. Díky tomu jsme ušetřili znaky ve zprávě, udělali URL líbivější a zároveň zůstala zachována možnost sledování přímé reakce na SMS.

Tato SMS kampaň prokázala, že při použití správné strategie může být SMS marketing vysoce efektivním nástrojem pro jednorázové zvýšení prodeje. Podle dat z Google Analytics 4 vzrostly objednávky v týdnu odeslání sms o 72,53 % a tržby o 76,7 % v porovnání s předešlým týdnem. 

Jak výsledek SMS kampaně hodnotí klient?

“Díky SMS kampani jsme reaktivovali zákazníky, kteří delší dobu nenakoupili. Zároveň jsme trhli denní i týdenní rekord v počtu objednávek a celkově se jednalo o jeden z našich nejsilnějších týdnů. To může lákat k rozesílání SMS častěji, ale držíme se toho, že je lepší tento způsob kampaně používat s rozmyslem.” – Martin Duda, jednatel Shamind 

Jestli teď i vy přemýšlíte, jak můžete naplno využít sílu SMS marketingu ve vašem podnikání, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme!