Hub novinky

Nenechte si pokazit vánoční tržby: Tipy, jak zvýšit vaši viditelnost v hlavní sezóně roku 2025

Pokud jste obchodník, jistě víte, že tradičně je právě teď ten pravý čas začít myslet na Vánoce. A tento rok to platí ještě víc než ty předchozí. Proč? Protože umělá inteligence v podobě Google AI Overviews míchá kartami a pokud nechcete své vánoční tržby přenechat konkurenci bez boje, měli byste začít svůj web připravovat na hlavní sezónu roku už nyní. 

Do Štědrého dne zbývá:
0
dní
0
hodin
0
minut
0
sekund

Jak zvládnout Vánoce 2025 v éře AI vyhledávání?

  1. Optimalizujte obsah pro AI

AI přehledy vybírají informace z kvalitních, dobře strukturovaných webů a zároveň zobrazují odkazy na zdroje, ze kterých čerpají. A právě tam chcete být. To ale znamená začít přemýšlet o SEO jinak.

Zaměřte se na kvalitní obsah, který odpovídá konkrétním dotazům uživatelů a má jasnou strukturu. Pracujte s klíčovými slovy ve formě přirozených otázek a odpovědí, které AI snadno rozpozná jako hodnotné.

Využijte content GAP analýzu, abyste odhalili témata, která vaší konkurenci přinášejí viditelnost a vy je možná zatím nepokrýváte. Zapracujte na EEAT, protože Google a AI vyhledávače upřednostňují obsah od důvěryhodných a odborných zdrojů.

Nezapomeňte na strukturovaná data. Pomáhají vyhledávačům i AI správně pochopit obsah stránky a zobrazit ho jako relevantní výsledek. 

Jde o detaily, které dnes rozhodují o tom, zda vás AI doporučí nebo přeskočí.

  1. Posilněte PPC reklamy

V době, kdy AI bere prostor organickým výsledkům, je klíčové mít pod kontrolou placenou viditelnost. Vyčleňte si rozpočet na podporu produktů, které by jinak získávaly návštěvnost z organiky. Zvyšte rozpočet na Google Shopping, Performance Max a dynamický remarketing. Zaměřte se na vánoční bestsellery, akční produkty a dárkové balíčky.

Spusťte klíčové kampaně s předstihem, než začne hlavní nápor. Čím dřív začnete sbírat data, tím lépe je využijete při optimalizaci během prosince.

Využijte Meta Ads. Facebook reklama a Instagram reklama vás navíc dostane přímo tam, kde lidé tráví svůj volný čas a kde také hledají inspiraci na to, čím obdarovat své blízké.

  1. Využijte všechny komunikační kanály

Zákazníky můžete oslovit i jinde než na Google. Vlastní databáze kontaktů nebo sociální sítě můžou dnes být vaší největší výhodou.

Využijte proto v hlavní sezóně email marketing na maximum. Personalizované nabídky, slevy a hodnotný obsah vám pomůže budovat přízeň a důvěru vašich zákazníků i mimo všetečné oči AI.  Buďte vidět také na Instagramu, Facebooku nebo TikToku. Krátká videa, tipy na dárky a další vánoční inspirace vám pomůžou budovat komunitu kolem vaší značky.

  1. Zaměřte se na originální obsah

Recenze, autentické příběhy, zkušenosti. To jsou věci, které AI nenahradí. Vytvářejte krátká videa, publikujte blogy s tipy, jak vybrat dárek podle věku, zájmů nebo rozpočtu. Zobrazujte zákaznické recenze a reálné fotografie produktů.

Vsaďte na příběhy a nezapomínejte, že lidé nechtějí jen produkty, ale chtějí také trochu toho vánočního kouzla. 

Nečekejte, až vám AI udělá čáru přes rozpočet. Ozvěte se nám, pomůžeme vám se strategii, která obstojí.