Hub novinky

Nejpoužívanější rozměry PPC bannerů

Pokud chcete oslovit PPC reklamou, nestačí mít pouze úderné texty nebo perfektně vyladěnou strategii cílení. Podstatnou součástí PPC reklamy je také její grafická podoba. Ještě než se ale necháte kreativně unést, myslete na to, že je v první řadě potřeba dodržet specifické rozměry reklamních bannerů a další technické specifikace. Ty se mohou lišit v závislosti na platformě, na které inzerujete, ať už je to Seznam Sklik, Google Ads nebo Meta Ads.

Kromě samotných rozměrů je nutné věnovat pozornost také velikosti souboru. Ten by obecně neměl být větší než 150 kB. Mezi nejvíce podporované formáty napříč platformami patří JPG, PNG nebo statický GIF, který nicméně spíše nedoporučujeme používat z důvodu omezení na 256 barev.

Při navrhování bannerů je důležité připravit verze jak pro mobilní zařízení, tak pro stolní počítače, aby vaše reklamy oslovily co nejširší okruh uživatelů.

Google Ads bannery

V rámci obsahové sítě Google Ads můžete pracovat s klasickými bannery, responzivní obsahovou reklamou nebo využít široké možnosti Performance Max.

Klasické Google Ads bannery

Rozměry klasických Google Ads bannerů pro jednotlivé typy zařízení najdete v tabulce níže. Tučně jsou zvýrazněny nejvýkonnější rozměry reklam.

Google Ads bannery
160×600 px320×480 px
200×200 px336×280 px
250×250 px468×60 px
300×50 px480×320 px
300×100 px728×90 px
300×250 px768×1024 px
300×600 px970×90 px
320×50 px970×250 px
320×100 px1024×768 px
Ukázka bannerové reklamy pro obsahovou síť Google Ads v rozměru 320x100

↑ Ukázka bannerové reklamy pro obsahovou síť Google Ads v rozměru 320×100

Responzivní obsahová reklama

Pokud pracujete s responzivní obsahovou reklamou, můžete nahrát až 15 obrázků ve dvou specifických rozměrech, přičemž alespoň jeden musí být na šířku. Velikost jednotlivých souborů by také neměla překročit 5 120 kB.

Google Ads responzivní obsahová reklama
Velikost nahraných obrázkůVelikost loga
1:1 – 1 200×1 200 px (minimálně 300×300 px)1:1 – 1 200×1 200 px (minimálně 128×128 px)
1,91:1 – 1 200×628 px (minimálně 600×314 px)4:1 – 1 200×300 px (minimálně 512×128 px)

Při tvorbě responzivní reklamy na Google Ads je potřeba dodržovat také určitá pravidla, která jsou přísnější než pravidla pro klasické bannery. Základem tohoto formátu by měly vždy být vysoce kvalitní obrázky, které nejsou nijak upravené nebo zkreslené – reklama nesmí být klamavá. Obrázky by neměly mít rámeček a neměly by obsahovat loga ani texty, které by překrývaly samotný obrázek. Nepoužívejte CTA tlačítka a ujistěte se, že vaše služba nebo nabízený produkt pokrývá většinu plochy obrázku.

Performance Max

Google Ads nabízí také typ reklam Performance Max. Jedná se o plně automatizovaný formát, kterému stačí dodat pouze fotky, videa nebo texty a Google pak reklamu ukáže uživatelům nejen v rámci obsahové sítě, ale také ve vyhledávání, na youtube apod. aniž byste pokaždé museli reklamu ručně přizpůsobovat. Tento formát je také schopen si sám vyhodnotit, které varianty a kombinace podkladů budou nejefektivnější. Rozměry Performance Max jsou:

Google Ads Performance Max
Velikost  nahraných obrázkůVelikost loga
1,91:1 – 1 200×628 px (minimálně 600×314 px)4:1 – 1 200×300 px(minimálně 512×128 px)
1:1 – 1 200×1 200 px(minimálně 300×300 px)1:1 – 1 200×1 200 px(minimálně 128×128 px)
4:5 – 960×1 200 px(minimální velikost je 480×600 px)

Sklik bannery

Velikost Sklik bannerů může být opět maximálně 150 kB ve formátu JPG, PNG nebo GIF a nejčastější rozměry Sklik bannerů jsou (seřazeno dle Sklik sestupně od nejproklikovějších):

Sklik bannery
320×100 px480×300 px
720×1280 px970×310 px
480×480 px160×600 px
300×250 px970×210 px
300×300 px728×90 px
300×600 px500×200 px (novinka 2024)

Novinka 2024: V roce 2024 přidal Sklik nový formát 500×200 px, který ovšem není kompatibilní s Google Ads.

Ukázka bannerové reklamy pro obsahovou síť Seznam Slik

↑ Ukázka bannerové reklamy pro obsahovou síť Seznam Slik v rozměru 970×310

Sklik kombinovaná reklama

Obsahová síť Sklik nabízí také možnost kombinované reklamy, která je kompatibilní s Google Ads responzivní obsahovou reklamou. Jedná se o typ reklamy, která se skládá ze 3 textových polí, 2 ilustračních obrázků a názvu firmy s možností zobrazení firemního loga. Velikost obrázků u kombinované reklamy může být maximálně 1 MB v následujících rozměrech:

Sklik kombinovaná reklama
Velikost nahraných obrázkůVelikost loga
1,91:1 – 1 200×628 px (minimálně 600×314 px)4:1 – 1 200×300 px (minimálně 512×128 px)
1:1 – 1 200×1 200 px (minimálně 300×300 px)1:1 – 1 200×1 200 px (minimálně 128×128 px)

Při tvorbě kombinované Sklik reklamy je třeba mít také na paměti, že pokud chcete použít logo, musí se jednat o samostatný prvek s transparentním nebo bílým pozadím, logo jako takové nesmí být vloženo do obrázků. Stejně tak by ilustrační obrázky neměly obsahovat dodatečný text. Kompletní pravidla pro kombinované reklamy Sklik.

Ukázka Sklik kombinovaná reklama

↑ Ukázka kombinované reklamy pro obsahovou síť Seznam Slik

Sklik branding

Sklik nabízí také typ reklamy nazvaný branding. Podporované formáty jsou opět JPG, PNG a GIF, rozměr 2000×1400 px a maximální velikost souboru je 500 kB. Více o pravidlech tohoto formátu se můžete dozvědět v Nápovědě Sklik, která vám pomůže se správným rozložením prvků u tohoto formátu.

Odkazy ke stažení šablon a ukázka.

V Nápovědě Sklik najdete rovněž kompletní pravidla a technické specifikace Sklikové reklamy.

Ukázka formátu Branding v Skliku

↑ Ukázka formátu branding pro obsahovou síť Seznam Sklik

Meta Ads bannery

Meta Ads disponují reklamním prostorem s obrovskou uživatelskou základnou a umožňují velmi precizní cílení reklam a je proto skvělým prostorem k inzerci pro každého podnikatele. Stejně jako Sklik nebo Google Ads i Meta Ads má svá specifická pravidla a technické parametry, kterým je potřeba vyhovět.

Ideálním formátem obrázků pro Meta Ads je JPG nebo PNG s maximální velikostí do 30 MB.
Nejčastější rozměry Meta Ads jsou:

  • čtverec ideálně 1080x1080px
  • obdélník na šířku 2063×1080 px
  • obdélník na výšku 1080×1920 px: stories a reels reklama – zde je nutné dát si pozor na ochranné zóny (viz obrázek níže)
S

Reklamní bannery na míru

Vyznat se ve všech formátech a pravidlech online bannerové reklamy může být složité. Proto jsme ve spolupráci s grafikem vytvořili 3 sady, které obsahují různé rozměry bannerů podle velikosti a důležitosti kampaně. Můžete si tak vybrat balíček na míru vašim potřebám.

Rozměr (px)Google AdsSklikMalá sadaStřední sadaVelká sada
160×600AnoAno✔︎✔︎
250×250Ano✔︎✔︎
300×250AnoAno✔︎✔︎✔︎
300×600AnoAno✔︎✔︎✔︎
320×100AnoAno✔︎✔︎
336×280Ano✔︎
468×60Ano✔︎
500×200Ano✔︎
480×300Ano✔︎
728×90AnoAno✔︎✔︎✔︎
930×180Ano✔︎
970×310Ano✔︎✔︎
300×300Ano✔︎✔︎
480×480Ano✔︎✔︎

Kvalitně graficky zpracované bannery ve správném rozlišení podpoří výkonnost vašich PPC reklam. Chcete vědět víc? Kontaktujte nás pro více informací.